2007 m. gegužės 23 d., trečiadienis

Ar yra pagalba psichinių ligonių artimiesiems

Laba diena,

Isties, pagalbos psichiniu ligoniu artimiesiems organizavimas Lietuvoje zengia tik pirmuosius zingsnius. Jeigu esate vilnieciai, siulyciau kreiptis i Kriziu centra Vasaros ligonineje.
Jusu iskelta problema yra labai aktuali Lietuvoje. Priklausomai nuo Jusu ryzto ir atkaklumo siulyciau apie tai kalbeti viesai, rasyti laiska i Sveikatos apsaugos ministerija. Si institucija daugiau reaguoja i pilieciu, o ne gydytoju destomas problemas ir reikalavimus.

Sekmes,

Laba diena

Aciu uz atsakyma. Apie tecio gydyma galiu pasakyti tik tiek, kad jis nevartoja jokiu vaistu dabar. Jis ju nevartoja jau gerus 2 metus. Kaip jam neuzeina jis normalus zmogus. Kaip jis grizta is ligonines jis vartoja vaistus 1-2 meniasius ir paskui nustoja vartoti ir mes jo negalime priversti gerti. Jis i meniasi viena karta eina pas gydytoja ji israso vaistu bet jis ju negiaria. O dabar kaip jam uzeina tai jis maka meluoti ir vaidinti. Jo dabar jei gydytoja paklaustu ar jis miega jis pasakytu taip. Bet to nera. Kaip as klausiau jusu kokias mes (vaikai) turime tesias Jus man nieko neatrasete. Nes mano tetis is pat pradziu nesuprata, kad jam reikia gultis ji ligonine, jis nesupranta, kad jis serga. Mes jo negalime priversti gerti vaisu ir gultis i ligonine. Jis atsigula i ligonine tada, kaip kas nors nutinka su policija. Pvz. paskutini karta, kai jam uzejo jis tris kartus primuse mano sese, 2 kartus bande ja pasmaugti, nes jam nieko negalime pasakyti pries. Mano sesuo ir brolis vaiksciojo su melynem ir kai iskvieciam jam policija, jis pradeda sneketi labai graziai ir pradeda aiskinti policijai, kad jis ligonis ir tada policija mums pasako, kad nieko negali padaryti. Jis buvo sumuses policininka gatveje. Policininkas 2 savaites gulejo ligonineje ir padave mano teti i teisma, aisku jo nenuteise, pasake, kad yra nepakaltinamas. Tik po tokiu ivykiu jis atsigula i ligonine. Tai reiskia, kad jis kvailioja 3-5 menesius. Jis negrizta namo, susiranda moteru, pradeda nesti daiktus is namu, pradeda vartoti alkoholi, pradada pirkti daiktus, pilnas energijos, visada isejes susimusa, mes bijom jo ir turime iseiti is namu. Kaip galvojate mes jauciames gerai, ne mes esame depresijoje ir itampoje, be miego visa laika, nes niekada nezinome, ka jis gali padaryti. Nei viena gydytoja nepaklause, kaip mes jauciames, mes neturime jokios psichologines pagalbos. Gal jums nuskambes ziauriai, bet as labai daznai pagalvoju, kodel numire mano mama, o ne tetis. Kai jis serga, mes jo nekianciam, kai jis normalus, jis yra geras. Musu nuomone nesvarbi gydytojai, ji paklausia tecio, o jis suvaidina, kad jam viskas gerai. As nesuprantu, kaip psichiatrinis ligonis gydomas be namiskiu. Gydytoja nezino, kas dedasi namuose.Tai kokias mes teises turime, kai jis pradeda dauzytis? Kaip visuomenei pavojingas zmogus gali vaikscioti gatvese ir niekas negali nieko padaryti? Aciu, kad isklausote mane, nes as neturiu kam pasipasakoti. Man geda kam nors pasakoti savo problemas. Jus esate pirma gydytoja, kuriai as papasakojau, kaip mes jauciames, ir kokias problemas mes turime. Aciu


Laba diena,
Pagal nupasakota situacija tikrai panasu i bipolini sutrikima. Lietuvoje tikslios psichiatrines diagnozes, o t.p. ir pastaroji, pradetos rasyti tik nuo 2002 - 2003 metu. Anksciau tokie sutrikimai buvo priskiriami schizofrenijai, todel pries 11 metu Jusu teciui nustatyta diagnoze nestebina. Is kitos puses tai netgi palanki situacija, nes turite galimybe gauti kompensuojamus vaistus, kurie yra labai brangus ir bipolinio sutrikimo gydymui nekompensuojami. Nepaminejot, koki gydyma Jusu tetis gauna? Schizofrenijai skiriami vaistai daznai tinka ir manijai gydyti. Pagal dabar galiojancius istatymus daktaras negali teikti informacijos apie pacienta, jei jis tam priestarauja. Pries einant pas gydytoja Jusu tetis turejo uzpildyti vadinamaji "paciento valios pareiskima". Jame turejo isvardinti asmenis, kuriems leidzia teikti informacija apie savo sveikata. Pirma tai ir issiaiskinkite. Jei paciento norai pasikeite, jis gali perrasyti ir "valios pareiskima". Taigi, kol kas viskas priklauso nuo Jusu sugebejimo tartis su teciu.

Sekmes

Laba diena. Net nezinau nuo ko pradeti. Mano mamai mirus, mano tetis puole i depresija, nes prarado artima mylima zmogu. Bet jo depresija man atrode nenormali. Mano mama mire pries 11 metu. Po mamos mirties mes nesupratome, kas teciui darosi, jis miegodavo po 2 valandas ir buvo energingas. Mes su juo negalejome susisneketi. As, mano sesuo ir brolis mes puolem i depresija, nes pavargom nuo tecio energijos. Man buvo noras net nusizudyti. Galu gale as ikalbejau teti atsigulti i ligonine. Jam nuste manijakiska sizofrenija. Tetis per 11 metu buvo susirges 3 kartus sia liga. Kai jis serga musu visa seima kencia, todel as neislaikiau sito streso ir isvykau is Lietuvos, bet mano sesuo ir brolis kencia. Dabar vel pati pradzia mano teciui ir nezinom vel kaip reikes ji ikalbeti gultis i ligonine, nes pagal Lietuvos istatyma jis turi pripazinti, kad nori gultis i ligonine. As dabar pradejau ieskoti po interneta apie tecio liga ir issiaiskinau, kad mano tetis turi ne sizofrenijos sutrikima, o BIPOLINI sutrikima. Jam niekas nesivaidena. Kai as skaiciau apie bipolini sutrikima, tai viskas kas mano teciui yra, o ypac Manijos epizodo kriterijai pagal DSM-IV. Mano sesuo nuejo su teciu pas gydytoja paprasyti vaistu, tai gydytoja ja isvare is kabineto, nes ji neteikia jokios informacijos apie pacienta. Jis isejo is kabineto be vaistu ir pasake man nieko nera. Ka jis pasake gydytojai mes nezinom. As noreciau suzinoti, kur mes galetume kreiptis Kaune pagalbos? Ir kodel mes negalime eiti su juo pas gydytoja? Nes jis nuejes pas gydytoja vaidina, kad viskas jam gerai. Jis jai nepasako, kad tik miega 3-4 val., kad yra pilnas energijos ir taip toliau. Kaip gydytojai galejo nustatyti neteisingai liga? Ir kokias teisias mes turme? Mes pavargom nuo itampos ir nezinomybes. Padekit prasau.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą